Lördag och jobbdag

Hej hopp.

Sitter för närvarande på jobbet. Inte en själ i sikte. Solen skiner utanför fönstret och jag längtar ut! Men snart så får jag ta semester med min älskade pojkvän och sambo:) Då blir det solsken (hoppas) varje dag och goda drinkar på en sandstrand långt bort från denna håla. Längtar efter lite semester då jag ej haft det på 2 år. Bara koppla av och andas in ny luft i lungorna så man kommer tillbaka på jobbet med nya krafter.


Har inte bloggat på lääänge nu, men jag glömmer som bort det här när jag har så mkt annat att fixa och dona med. Ni får ha tålamod ni som läser:P hihi.

Har funderat mycket om livet i stort. Och jag börjar komma fram till vissa saker som jag vill göra. Det känns som att jag vill utbilda mig och gå vidare i livet. Flytta och skaffa familj. Träffa nya människor och börja känna mig vuxen! Jag är ändå 26 år men det känns som att jag är 18. 

Längtar efter sommaren och värmen. Längtar efter att bara kunna gå ut på trappan och sitta i solen med en kaffe kopp i handen och känna lugnet:) Har inte fått känna det på ett tag nu, men det har sina orsaker. Folk som sopar framför fel matta så att säga. Och vänner som man tror är ens närmaste och sen visar det sig att det är tvärt om.

Finns inget värre än när ens kompisar snackar skit och vänder ryggen åt. Kan man inte ta mig för den jag är så behöver man inte alls hälsa på mig. Jag blir arg och sårad, för en RIKTIG vän gör inte så. En riktig vän ställer upp i vått och torrt. Och man ska inte känna att man måste ringa flera ggr i veckan och träffas var och varannan dag. För en riktig vän ska finnas där även om det går 1 år emellan innan man pratar eller ses igen. Men det finns vissa i mitt liv som inte tänker på samma sätt. Dom menar på att man ska ses så ofta man kan och prata dygnet runt med varandra och det har inte jag tid för iaf.

Jag har ett hem att sköta, ett jobb att gå till, en hund som vill ut och ha sällskap och en sambo som jag vill umgås med efter jobbet sent på kvällen då han kommer hem. Och ta det LUGNT efter en arbetsdag och inte börja springa omkring överallt. På helgen kan jag gärna umgås med dom som vill men oftast så jobbar alla. Så det är inte jag som gör fel utan det är ni som inte förstår att jag inte orkar eller har tid under veckorna. 

Oufff där fick jag ut en del av det jag tänker på. Hoppas ni förstår hur jag tänker nu också så ni inte går runt och missförstår mig. 

Back to work nu då. Ha en trevlig dag allihopa. <3 


Störst av allt är Kärleken till dig min älskade Martin <3
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0